پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ویکی پلاست | بسته دوشنبه 26 مهر 1400/ شماره 382
رقابت ها جان گرفت،دلار نیمایی کاهشی شد،ادامه اُفت دلار صرافی ،ترکیبی از کاهش و افزایش قیمت های بازار،فرمول جدید قیمت گذاری محصولات پتروشیمی چیست؟،شروع هفته نفت با صعود به 85 دلار،بورس تهران مثبت شد،

 رقابت ها جان گرفت
امروز مطابق روزهای دوشنبه معاملات پ پ ها و پی وی سی در بورس کالا جریان داشت. رقابت گروه پ پ شیمیایی و پی وی سی و پ پ فیلم افزایشی و در مقابل گروه پ پ نساجی کاهشی بود. در گروه پ پ نساجی با توجه به افزایش 855 تومانی قیمت پایه، رقابت ها کاهشی شد و از 2 تا 15 درصد رقابت هفته گذشته به قیمت پایه و نهایتا 3 درصد رسید. در مقابل گروه پی وی سی و پ پ شیمیایی نسبت به هفته سوم مهر با رقابتی بیشتر از هفته پیش معامله شدند. گروه پ پ فیلم نیز مانند هفته گذشته رکوردار رقابت های امروز بودند و رقابتی بین 52 تا 60 درصد را رقم زدند.

دلار نیمایی کاهشی شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 18 مهر تا دیروز 94 تومان افزایش پیدا کرده بود، امروز تغییر مسیر داد و کاهشی شد و به 23 هزار و 397 تومان رسید. اختلاف میانگین هفتگی دلار نیماییِ نسبت به دلارِ قیمت های پایه‌ی دیروز، 19 ریال کاهش است. میانگین روزانه نیز امروز 51 تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشت که این کاهش نشان از اُفت بیشتر قیمت میانگین در روزهای آینده را دارد.

ادامه اُفت دلار صرافی 
دلار صرافی ملی که روز گذشته با 40 تومان کاهش، 26 هزار و 587 تومان قیمتگذاری شد، امروز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و با 50 تومان اُفت تا ساعت 15.00، هر دلار آمریکا، 26 هزار و 537 تومان قیمتگذاری شد. اما در مقابل دلار آزاد امروز روند افزایشی داشت و به 27 هزار و 250 تومان رسید تا اختلاف دلار آزاد با دلار صرافی به 713 تومان برسد.

ترکیبی از کاهش و افزایش قیمت های بازار
امروز قیمت های بازار ترکیبی از کاهش و افزایش بودند. در گروه پلی اتیلن ها کالاهای گروه سنگین بادی و سبک خطی کاهشی و بین 100 تا 400 تومان اُفت را تجربه کردند و در مقابل کالاهای گروه پت بطری و سنگین تزریقی افزایشی و رُشد قابل توجه 300 تا 1400 تومان را کسب کردند. گروه پ پ نساجی mfi بالاها کاهشی و mfi پایین ها افزایشی بودند. پ پ های شیمیایی نیز ترکیبی از کاهش  وبدون تغییر بودند. پی وی سی ها نیز همچنان روندی افزایشی داشتند.

فرمول جدید قیمت گذاری محصولات پتروشیمی چیست؟
دیدگاه وزیر صنعت و تیم جدید این وزارتخانه این است که برای کالاهایی که با مازاد عرضه مواجه هستند، به جای توجه به قیمت های جهانی، به معاملات هفته پیش توجه شود و 95 درصد قیمت کشف شده در معاملات کالاهای با کفایت عرضه، مبنای قیمت در هفته بعد شود. به این ترتیب کالاهایی که عرضه کافی دارند، به جای تأثیرپذیری از قیمت های جهانی، با عرضه و تقاضا کشف قیمت می شوند. به بیان ساده تر، 95 درصد قیمت کشف شده هر هفته، مبنای معاملات در هفته جدید می شود، به شرط اینکه از قیمت دفتر توسعه، بالاتر نباشد. البته حجم معاملات انجام شده هم باید مورد توجه باشد تا قیمت کشف شده، به عنوان قیمت پایه هفته بعد، مورد قبول قرار بگیرد. در کالاهایی که عمدتا با رقابت مواجه می شوند، همان قیمت پایه که دفتر توسعه اعلام می کند مبنای قیمت پایه خواهد بود و تغییری در قیمت گذاری آن‌ها اتفاق نمی افتد.

شروع هفته نفت با صعود به 85 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 84 دلار و 86 سنت به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با صعود به 85 دلار آغاز کرد. نفت آمریکا هم از مرز 83 دلار گذشت قیمت برنت تا ساعت 15:00: 85 دلار و 71 سنت.

بورس تهران مثبت شد
بورس تهران که از دیروز کاهشی بود امروز را نیز ابتدا کاهشی آغاز کرد اما در ادامه افزایشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 853 واحد افزایش به 1 میلیون و 436 هزار رسید.


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟